wal

Brief:
Øke penetrasjon i vekstmålgruppe gjennom fokus på fristelse og inspirasjon.

Kanaler:
Digitalt, butikk, on pack

 Løsning:
Kokker og matbloggere i hele verden  bruker Jarlsberg. Målgruppen aspirerer etter disse. I det nye konseptet «The World Of Jarlsberg» blir seeren med Jarlsberg til New York for å finne ut av hvorfor den lille norske osten har blitt så stort i utlandet. 

I serien på tre episoder blir ostens rolle i amerikansk matkultur løftet frem gjennom møter med tradisjonelle og eksperimentelle kokker, og deres restauranter. 

New York er første stopp i konseptet som skal få matglade nordmenn til å velge Jarlsberg og friste dem til å bruke Jarlsberg oftere. I tillegg til nettserien kommer hver episode med oppskriftsfilmer og artikler for matinteresserte som vil inspireres mer. 

Konseptet har egne matambassadører som var med til New York og som skal dele oppskrifter og matstoff i tiden fremover. Konseptet, som er skreddersydd til digitale flater, blir også tatt ut i oppskriftshefter, on pack og gjennom demo i butikk.