wal

Nytt konsept fra Extra skaper rekordhøy oppmerksomhet


Extra lanserte i august sitt nye konsept «Gjør det billig!», og konseptet treffer godt. I følge reklamebørsen har de på lanseringsfilmen en oppmerksomhet på 72%, kun fire filmer de siste to årene har hatt høyere oppmerksomhet. 

Kari Grothe Karlsen, markedssjef i Extra sier de har målt hvordan konseptet leverer nøye den første tiden og alle målinger gir oss positive svar.

– Vi ser at oppmerksomheten på kommunikasjonen er høy, likingen er god, at vi er billig kommer tydelig frem, og ikke minst opplever folk at dette er et univers som er Extra sitt gjennom solid avsenderidentitet. Dette er viktig arbeid for Extra og at vi lykkes er vi veldig fornøyd med. 

Skal dere fortsette i dette sporet?

– Konseptet «Gjør det billig!» er noe vi skal bygge over tid. Og så lenge de spareglade naboene er gode ambassadører for å gjøre det billig, og ikke overskygger det vi skal si, så blir de med oss videre. De er allerede tiltenkt en rolle videre, sier Grothe Karlsen. 

– Utover dette har vi gått inn i et langsiktig samarbeid med Lise Vermelid Kristoffersen som driver bloggen Pengesnakk under konseptet «Gjør det billig med Pengesnakk Lise». Hun skal hjelpe kundene våre med å gjøre det enda billigere på Extra og i første omgang bruker vi henne til å lære kundene våres enda mer om fordelene du får som medeier i Coop når du handler på Extra. Vi har foreløpig lansert tre filmer med Lise som skal gå onlineOgså disse filmene leverer gode resultater og vi ser en completion rate på over 55% i kjernemålgruppen vår.

Vi er kjempefornøyd med mottakelsen av konseptet sier Herman Stormyr i WAL.

– Extra en er en stor annonsør og det er vesentlig at vi lykkes med det vi gjør. Vi er i ferd med å skape oss et rikt univers, som er tett på det vi skal si, vi har også jobbet mye med å sikre at Extra er tydelige avsender gjennom hele universet. En ting er filmene, men generelt jobber vi mye med å forsterke Extra sine unike merkevareattributter, lyd, farger, ambassadører, logo, pay off og alt som kan hjelpe folk med å knytte kommunikasjonen tett på Extra. Det ser vi i alle tester at vi får mye igjen for. Også gøy å se at vi får mye igjen for vår digitale tilstedeværelse blant annet på Snap og Youtube, sier Stormyr.