wal

The Bula Story 

Du husker kanskje de fargerike luene og buksene med ruter på knærne fra 80- og 90-tallet? 

I 2018 er det blåst nytt liv i merkevaren og We Are Live står bak kampanjen. 

Bula ble startet i 1983 av to amerikanske skikjørere, Greg og John, som var på en reise i Australia og New Zealand, på jakt etter sommerskikjøring, før de tilfeldigvis endte opp på Fiji. Vel hjemme i Durango, USA, startet de merkevaren Bula basert på de klare fargene og den avslappede stemningen som de hadde funnet på Fiji.

For å revitalisere Bula, valgte vi å gjenskape historien fra 1983 – i 2018-drakt. Etter en omfattende rekrutteringsprosess sendte vi to livsglade karer, Andreas og Chris, til USA for å møte Bula-gründerne og få gjenfortalt historien. Deretter har de vlogget seg igjennom den samme ruta som gründerne reiste for 35 år siden, på jakt etter det gode liv.

Kampanjen bestod av seks lengre vlog-episoder og tilhørende teasere, og gikk tyngst på YouTube, mot målgrupper i Norge, Sverige og Finland.