wal

Bronse i ANFO Effekt med Solidox

Sammen med Orkla C&S, OMD og Sølvsuper lanserte vi Solidox tyggegummi under konseptet "Mer enn bare tyggegummi". Konseptet har bidratt til at Solidox har etablert seg som en sterk nummer to i kategorien, og caset vant bronse i ANFO Effekt under kategorien 'Ny'.

Tyggegummi-kategorien preges av generisk kommunikasjon med et internasjonalt formspråk. Vi ønsket å distansere oss fra kliniske og glossy tyggegummi-reklamer, og anså det som en stor fordel at Solidox var en norsk merkevare. Solidox skulle oppleves som sjarmerende, enkelt, med et glimt i øyet, og ikke som klinisk, kaldt og kjedelig og noe man har hørt før.

Vi ønsket en nyhetskampanje hvor man på en lettfattelig, morsom og mer emosjonell måte spilte på de funksjonelle fordelene til produktene.

Solidox skulle være noe mer - «Mer enn bare tyggegummi».

Det hele startet med observasjonen om at det finnes en del situasjoner hvor man blir bedt om å spytte ut tyggegummien. Men ettersom Solidox inneholder funksjonelle ingredienser som faktisk har en effekt, så har man gode argumenter for å tygge videre.

Sammen med Sølvsuper utviklet vi  tre nyhetsfilmer for lanseringen, én nyhetsfilm per konsept – «Hvite Tenner», «Rene Tenner» og «Frisk Pust» - som forklarte fordelen ved produktene på en enkel og humoristisk måte. Produktet ble hovedperson i fortellingen, og en essensiell del av vendepunktet i filmene.

TV stod for dekning med supplerende aktiviteter utendørs, digitalt og i butikk.

Etter 14 uker var kjennskapen løftet til 80% i kategorien, og Solidox tyggegummi var etablert som Norges 2. største tyggegummibrand.

Se filmer her.